Autoreclame? Dit zijn de mogelijkheden

Heb je een bedrijfswagen? Dan weet je dat de jaarlijkse kosten flink kunnen oplopen. Dus het zou zonde zijn als je de investering in je bedrijfswagen niet optimaal benut. Met autoreclame kun je daar een eerste stap mee zetten. In dit artikel bespreken we diverse vormen van autoreclame.

Magneetplaten

Wanneer je weinig budget hebt voor autoreclame zijn magneetplaten een perfecte uitkomst. De platen kosten slechts enkele tientjes en creëren veel zichtbaarheid. Het voordeel van magneetplaten is dat je ze van de auto kunt verwijderen op het moment dat je geen reclame wilt maken voor je bedrijf.

Wanneer je magneetplaten op je auto bevestigd, is het belangrijk dat je ze zo nu en dan verwijderd. Op die manier blijft de lak van je auto in een betere conditie. Bovendien voorkom je op die manier ook dat er na verloop van tijd kleurverschil in je lak kan gaan ontstaan.

Autobestickering

Autobestickering is de meest toegepaste vorm van autoreclame. Bij autobestickering wordt slechts een gedeelte van je auto met folie bestickert. Het grote voordeel van autobestickering ten opzichte van magneetplaten, is dat je het complete oppervlak van je auto tot je beschikking hebt om je reclameboodschap uit te dragen. Maar dat brengt ook gelijk een gevaar met zich mee. Je kunt er namelijk al snel een veel te drukke boodschap van maken.

Wanneer je dus voor autobestickering kiest, is het van belang dat je je focust op de kern van je boodschap. Dus hou het zo clean mogelijk en gebruik alleen afbeeldingen die iets toevoegen aan je reclameboodschap.

Denk bijvoorbeeld aan een pijl of een foto die je product of dienst visualiseert. En voor wat betreft de tekst: gebruik alleen je belangrijkste contactgegevens. Dus bijvoorbeeld je e-mail, bedrijfsnaam en telefoonnummer. Dat is al voldoende om contact met je opnemen. Het contactmoment met autoreclame is immers zeer kort waardoor je doelgroep geen tijd heeft om lange teksten te gaan lezen.

Auto laten wrappen

Het laten wrappen van je auto, ook wel carwrapping genoemd, betekent dat je complete auto met folie wordt ingepakt. Het grote voordeel hiervan is dat je de auto naar de huisstijl van je bedrijf kunt omtoveren. Net zoals bij autobestickering is het bij het laten wrappen van je auto van belang dat je de boodschap niet te druk maakt.

In de meeste gevallen is het voldoende om voor autobestickering te kiezen. Maar carwrapping kan desalniettemin een goede uitkomst bieden als je de gehele auto in je huisstijl wilt stijlen. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfsauto’s van de BAM.

Aandachtspunten bij het investeren in autoreclame

Naast een goede boodschap is er een aantal aandachtspunten als je investeert in autoreclame. Om te beginnen is het belangrijk dat de folie tegen het gebruik van de wasstraat kan. Daarnaast is het belangrijk dat de folie van hoge kwaliteit is, zodat hij niet snel verkleurt. Bij het opvragen van prijzen moet je dus niet alleen naar de prijs kijken, maar ook naar de kwaliteit van de folie die gebruikt gaat worden.